lördag 22 november 2008

Jag vill inte kämpa längre nu.

Neej. Jag tycker inte om när det är kallt. Fyy..snö som blir till slask..Fast visst är det mysigt också när snön ligger som ett tjockt vitt täcke över marken men då ska man inte frysa som en eskimå. Mina händer blir helt blå, även när jag är inne. Så nej, jag förderar värme och sommar!

På fredag hämtar jag nycklarna till vår nya lägenhet :) Lite blandade känslor nu kan jag säga, för det är stort att flytta. Nytt område och nytt dagis till toe, nya grannar, kommer jag fixa bo på 4e våningen med min ångest ? Jag oroar mej för allt. Jag hörde talas om att där fanns ett ute dagis också, ingen som informerade mej om det när jag satte upp honom på dom olika dagisen men no way in hell att teo ska gå på ett ute dagis. Fyy. Vad är meningen med det ? Helt sjukt att bara vara ute hela dagarna, i kyla och i regn..
Bara hoppas att det blir ett lika bra ställe som han är på nu, för jag trivs med denna nya avdelningen. Dom är jätte snälla och har bra hand med barnen. Lite äldre också och det väger tyngre faktiskt eftersom äldre är tryggare i sej själva.

Men nu blir det bäst att han går på ett dagis som ligger där vi bor så han får kompisar och så där. Blir nog braa.!!

Fan. Två tusen olika oros moment nu och två tusen ggr som jag ska tag i. Bla ringa soss och be om en avlastningsfamilj. För nej. Jag har inte gjort det än. Det hände så mkt när det kändes sådär positivt med det och jag äntligen hade bestämt mej men nu ska jag ringa i veckan som kommer. Är det ett bra beslut ? Vet ej, men jag måste för min egen skull annars kommer jag gå under om jag inte får lite tid att andas ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att de känns lite jobbigt nu med tanke på att allt är NYTT.. Men du ska se att grannarna är snälla å säkert kommer du små prata med någon av dom.
Trist att du inte fick veta om utomhusdagiset tidigare. Sådan dagis är faktist rätt bra då barnen inte blir sjuka lika lätt som går där (om dom då inte har fel kläder på sej ute) Men dom baciller som går runt på ett vanligt dagis finns inte ute på samma sätt..Hade jag fått veta att de fanns ett sådant dagis här när Zebbe började på dagis här i åstorp hade jag valt de med engång Han missade sååå mycket när han gick på dagis å han missar nästan lika mycket NU när han börjat NOLLAN..
Håller tummarna för dej snäckan med att de inte ska komma något i mellan nu när du ska ge dej in på att söka stödfamilj.Å som du säger så behöver ni nog båda lite tid ifrån varandra (vet att så fort utredningen på BUP är klar ska jag söka med det samma,hade inte *F* ställt upp så hade jag nog gått in i väggen ) Men man behöver faktist lite EGEN tid där man får se med sina ögon på ett annat sätt samt kunna tänka lite på sej själv i mellan åt.Å de räcker ju med 1 helg i månaden så man hinner samla krafter å nya tag.


* Kramar om i massor *

Anonym sa...

God förmiddag snäckan!!
OKej..
Jaa de blir ju de ju äldre dom blir.Precis vet hur Du har de stumpan.Zebbe han är likadan..Jaadå de blir bra så länge du vet att han har de bra & roligt där han är.

Jaa jag hade velat börja söka NU men måste vänta te utreddningen på BUP är klar å vi ska dit på samtal i februari så först då kan jag börja söka :( trist som satan Men jag får hoppas på att *F* fortsätter att ställa upp 1 helg i månaden tills dess..

OKej.Joo men de finns dom som kan kolla upp de tidigare ..Zebbe var 5 år när jag bad om att få kolla upp de på honom via en LOGOPED..Fråga dom på BVC för de var via dom jag gick med Zebbe..Han hade träffat Logoped innan när vi bodde i Kristianstad medn där gick vi inte vidare de var mest för att se vart i utveklingen han låg..

Jag fick som råd att prova Omega3 oljor i maten som kan hjälpa..Dom hjälpte inte på Zebbe men jag har vänner i GBG som oxå provat å deras son han var helt sjövild innan å nu har han lättare för att konsentrera sej med hjälp av OMEGA3..
Kanske ska prova de under 6 månader,Å skulle de inte funka kan du helt utesluta de sen när du väl söker.Annars kommer dom sätta de som första allternativ att prova innan dom gör något.Å omega 3 är ju något helt vanligt man kan köpa i vanliga mataffärer..

Hoppas ni kna få hjälp SNART iallafall så att teo får de stöd å hjälp i skolan sen som han kanske kommer behöva..


Kramar

Anonym sa...

Jaa de e skit trist att behöva vänta så länge .. har väntat i 1 år på att få komma te BUP å så får jag komma dit först i februari.Jaa man får tänka så. Soc ville att vi skulle vänta så vi vet ifall han behöver komma te en familj som jobbar med sådan barn.. eller rättare sagt som kan handskas med sådan barn som ADHD/damp.. Om han NU har de vill säga.?!? de vet vi inte än :(

OKej..Hmm Jaa dom på BUP ska kunna kolla upp de tidigt vad jag vet å fått höra av andra..

OKej hihi, Jaa de e som här då har gått bå både de ena å de andra med Zebbster...Okej vad bra att han ska tebx så snart ändå de går ju rätt fort nu te nyår :)

Jaa testa de gumman..Man har verkligen inget att förlora på att testa de själv..

Precis å att kunna utesluta de redan från början vid mötet med BUP eller annan sådan utredare över sådan saker är ju bara bra för då kan dom koncentrera sej på att testa andra saker å utreda med en gång..

HÅLLER mina tummar stumpan..
* Kramar te er båda *