måndag 3 november 2008

så trött

ta mej härifrån.

Jag har sovit 3 timmar inatt. Hostat som ett as har jag gjort..alltid värst på nätterna. Ändån så går jag upp och tar en cigg och ännu en lugnande.
Jag som skulle sluta röka?! Går juh jättebra. Har tom köpt det här nya nikotin sprayet som ska ta bort röksuget....mm, har kanske använt den en gång , men det hjälper faktiskt.
Handlar mer om motivationen och viljan.

Också när jag väl vaknar imorse så har min förbannade mens kommit. Bara en vecka sen ? Min kropp är helt knäpp.


Teo är iaf betydligt bättre nu. Hans hosta har börjat ge med sej och snuvan. Skönt det!
Så idag lämnade jag honom på dagis. Jag ska snart bege mej till dbt. Ska bli kul och se hur många vi är idag ..? Två kanske ?
sjukt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du, en tanke: om man slår ihop oregelbunden mens och depp, vad får man då? Jo hormonrubbning. Kan de tha att göra med cellförändringarna i livmodern tro?

Ps: Anytime! behöver tjejkompisar, är fan helt ensam. Vi kunde gått ut och shoppat eller tagit några drinkar om du hade barnvakt.. Vi har ju mycket gemensamt iallafall såsom måendet och dbt. Gick i dbt på Avenyteamet -04, men det hjälpte inte det minsta förutom att man "lärde" sig att inte göra vissa skadliga saker. Tycker Najaden är bättre.

Anonym sa...

Nepp, har provat all sorts terapi men det gör inte ett duggs skillnad. Faktum är att de terapeuter, psykologer,skötare och kuratorer jag pratat med har jag inte upplevt varit särskilt speciella, däremot har jag träffat folk i det dagliga livet som varit fan så mycket bättre och gett en insikter.
Så numera tar jag en väldigt blygsam dos antideppressiva, mår bättre än på länge (även om jag bävar, det kan ju rasa när som, enligt erfarenhet, man vågar inte lita på att det håller) och har precis gjort en utredning som inte visade på någonting. Så de får köra fler tester och se. Personligen tycker jag inte det är såna som OSS det är fel på som mår skit i en värld som denna, tvärtom är det de som "mår bra" man ska se upp för. Det är helt normalt att må kasst när världen ser ut som den gör. De som inte bryr sig är de som borde gå i terapi. Enligt min mening. ;)