måndag 5 januari 2009

finfint

Var uppe med tuppen här som vanligt..ner i tvättstugan med all tvätt. Lovar det blir mycket här efter en vecka! Sen upp och klä oss sen iväg till dagis och lämna Teo. Sen hem till tvätten igen, så kom Mange och sen Ann-sofie och Henrik med möblerna. :)

Lovar det blev sjukt fint!! Nu har jag två soffor, ett soff bord, ett vitrin skåp , ett annat bord / bänk. Helt underbart att äntligen ha fått i ordning.

Tack kära syster & Henrik för allt !

På fredag ska jag till soss, eftersom jag ansökt om stödfamilj. Behöver verkligen avlastning nu! Blir galen annars. Jag älskar min son mer än allt men jag måste också få ha en chans att andas ut och kunna se till mej själv också lite.

Sen dessutom så är , som jag tidigare nämnt, Teo extremt krävande. Egentligen så är det bara kosntigt att jag ens orkat så länge ,ensam ,som jag gjort ? För det tär på psyket. Med eller utan min diagnos.
Jag har tagit upp detta med att jag är ganska så säker på att han har adhd / damp , men då säger bvc att det "bara " är överskotts energi och att det är jag som är för snäll och har svårt med sätta gränser osv.

Det är inte helt bullshit men det är inte enbart det! Man känner sitt barn bäst själv eller hur ? Och det är ju så att hans pappa har det..mest troligen.
Jag ställer inga egna diagnoser , men man känner när något är fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt gumman att möblerna kommit :D..

Stå på dej gumman å Kräv en utredning på Teo .. ring te BUP sj å hör med dom om du kan få en tid för samtal till att börja med om de inget händer med dom på BVC .. el så får du helt enkelt ta mej med dej :D så ska jag nog få dom te att ändra på sej .. för dom får helt enkelt inte neka dej en utredning..

Jaa De hade varit jätte trevligt att tatt en fika i veckan ..
är det någon dag som passar bäst för dej ?? vet att onsdag ska jag te Jysk & hämta persiennrna + in till ikea å köpa två tavlor (ex svärfar kör så då får man passa på) torsdag börjar Zebbe skolan men går bara till 1. Skulle Ni vilja titta hit ??

OM du vill kan du nå mej på mitt Comvik nummer : 0704308989.. kramar (har kvar det andra ummret oxå)