måndag 13 april 2009

.......

Skönt att alla röda dagar är förbi nu. Hatar när det inte är som vanligt..allt är stängt, alla är med sina familjer..känns som allt slumrar.
Iaf så har jag och toe varit med mamma...påsk har vi aldrig firat men ändån..man träffas. Igår kom hon och bjöd oss på pizza..namnam..sen kom A & H in en sväng och sa hej. Skoj!

Idag har jag tvättat. Och städat. Har mycket ångest nu och grubblar på en del...och då städar jag som fan..det är lixom hela tiden något, och fastän det ska vara bra så tror jag att det är något fel. Det känns fel iaf. Och oroar mej så för cellförändringarna på livmoder tappen. Jag vet att det inte har försvunnit/kommit tillbaka pga ett virus som inte vill bort..innan var jag orolig men fick lugnat mej med att det är så vanligt, många får det osv ...men när det inte efter en konisering vill försvinna så känns det oroligt faktiskt. För vad händer om det inte försvinner efter konisering ( litet ingrepp, där man skär/bränner bort det området där förändringarna finns ) nummer 2..?
Ska dit igen i maj för ny koloskopi och provtagning. Sist gjorde det sjukt ont kan jag lova..neej, ska det inte göra men spänner man sej så gör det.
Blir det bra sen ?

Ah..min ytterdörr har ju någon vecka knappt kunnat stängas,,har fått lyfta den typ för att kunna göra det..normalt ju ? Och har ju sagt till om det osv till hyresvärden men nej, inget som tydligen var så där jätteviktigt att fixa...iaf så gick det inte att stänga alls idag eftersom hela dörren trillade av...hahah..helt sjukt! Nu bor jag inte i ett jätte ruckel även om det låter som det..
Ringde iaf ett sånt jour nummer och då kom till slut två st som fixade den , tillfälligt bara..och enligt dessa så är det någon som försökt göra inbrott. MEN hur tryggt känns nu det att bo här ?!
Så nu är det säkerhets kedjan som gäller..obehagligt..ush.!!

2 kommentarer:

TROLLET sa...

hej snäckan
Usch vad du har mycket att tänka på.
Alla dessa frågor vännen skriv ner dom på en lapp och ta med dom till din läkare nästa gång du ska dit. Jag kan inte svara dig så bra på dom fast jag gått igenom allt det du får göra nu. Alla har ju inte samma diagnos ska du veta. Håller med om att det är skönt nu när vardagen är tillbaka igen efter en lång och tråkig helg. För mig blev den riktigt tråkig som du vet *S* Idag ahr jag varit hos sjukgymnasten och nu har jag ont för första gången sen jag kom hem alltså sen du och mamma och T körde mig hem *S*...
Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp kaffe och bara slappa
vi höres snart igen vännen
tänker på dig
kramar i massor

Josse sa...

Trollet: Ja, jag ska göra det till nästa gång jag ska dit..mkt bättre för när man väl är där så glömmer man hälften..
Var det starka cellförändringar som du hade ?
jaa stackare, inget kul alls med knäet ditt..hoppas du mår lite bättre nu & inte har så ont :/
Kram!