torsdag 11 september 2008

beslut.


Varit på bvc ganska nyligen och pratat lite. Har juh gått dit där typ en gång i månaden sen jag fick barn, som ett extra stöd iom jag fick en depression när jag fått toe, och hade lite svårt att ta honom till mej. :/

Och det har varit ett stöd...eller är. Men det vi alltid kommer tillbaka till är om avlastningsfamilj. Jag har funderat fram och tillbaka i två år nu men jag känner mej inte redo att lämna teo en hel helg, eller en natt för den delen..till främlingar..:S

..men , nu har juh jag inget nätverk och Teos pappa är juh inte den som visat något intresse öht att lära känna sin son, så då finns där inget annat alternativ. Menar, vad händer om jag blir sjuk ?

Jaah. Jag vet inte..fast jag vet juh att det hade varit guld värt att få en helg i månaden där jag kan vara barnledig och hitta på lite "vuxen saker".

mm. Får väl se vad jag gör. Hon skulle ringa mej från soss iaf så får väl gå igenom det ytterligare en gång till. Men jag menar, vad är det för fel att vilja vara med sitt barn..? Teo är mitt allt, så är det bara , och då är det lite svårt att helt plötsligt lämna han i någon annans vård.

är jag tramsig ?

Sanningen är att jag har helt kommit bort från att ha ett eget liv, det är bara minnen från mitt gamla , fria, liv som jag kan sakna. Då man bara hade sej själv att tänka på, och sin frihet att kunna göra vad man vill, när man vill. Sen att man inte gjorde så bra val det är en annan femma..?


..får väl se vad jag kommer fram till.

1 kommentar:

Anonym sa...

inte är du tramsig gomman..
de e inte lätt allt de hära de vet jag å de e ett stort steg att ta när man väljer att söka stödfamilj.
Å jaa de kan vara svårt att lämna den första tiden men de e ju inte så att du bara ska träffa dom en gång å sen lämna honom där.. Eller jaa de hoppas jag inte de e iallfall.Utan man får lära känna personerna/familjen under en tid tillsammans med sitt barn som ska vara där.Å efter denan tiden så börjar man lätt mä att lämna några timmar (ungifär som dagis inskolningen) å sen längre å längre stunder tills de blir den så kallade helgen..(så vill jag få de till att de ska vara iallafall) å jag hoppas de e något så där likt de iallfall då jag själv ska skaffa stödfamilj te Zebbe..
De e inte fel att vilja vara med sitt barn JÄMT men som du själv säger så behöver vi vuxna så kallad vuxentid där vi kan tänka på oss själva å göra lite som vi vill (till största del iallafall)
Håller mina tummar för att du ska få en bra familj å iallafall ska känna på de innan du bestämmer dej för ifall du ska eller inte..
Kan ju följas upp om de hela för Soc ska kontakta mej i början av oktober gällande de till Zebbe..

Kramar snäckan